Vi upplever just nu en störning i vårt nät. Detta innebär att kunder i Klippan och Sockerbruket i Göteborg kan ha svårigheter att bruka tjänsten.
Felet beror på ett FIBERFEL. Beräknad klartid är 2024-06-26 12.00
2024-06-24 08.20: Tekniker påbörjar felsökning.
2024-06-24 09.30: Tekniker åker ut för vidare felsökning på fiberns ändpunkt.
2024-06-24 10.00: Tekniker har problem med åtkomnst till fiber. Tekniker fortsätter felsökning parallellt med att få tag på fastighetstekniker för åtkomst till utrymmen.
2024-06-24 13.30: Tekniker felsökt klart ena ändan av fibern och fortsätter felsökning i andra ändan.
2024-06-24 14.30: Felsökning avklarad och inga fel kan konstateras på Infracoms utrustning.
2024-06-24 14.45: Tekniker kontaktar fiberägare som informerar om att de har förnärvarande problem med råttor som gnager sönder fibern i påverkade området. Fiberinstallatörer ska under morgondagen se över möjligheten att råttskydda fibern samt åtgärda trasiga fibern. Då det är ett större fiberfel kan det ta tid innan fibern är lagad.
2024-06-25 16.10: Fiberägaren informerar att det var krångligare än beräknat att dra ny fiber och det jobbet beräknas vara klart torsdag 27/6 12.00. Fiberägaren kommer att temporärt flytta över förbindelsen till hel fiber under onsdag förmiddag för att få igång förbindelsen. Det innebär att ett kortare avbrott kommer ske under torsdagen när förbindelsen flyttas tillbaka till råttsäkrad fiber.
2024-06-26 09.35: Fiberägaren har flyttat förbindelsen till en hel fiber och vi har åter kontakt med vår utrustning. Fiberägaren kommer återkomma med datum när omkoppling till råttsäker fiber sker. Vi kontaktar påverkade kunder när vi har ett datum.
Om du har någon fråga eller fundering kring detta, var god kontakta vår support. Kontaktuppgifter till supporten hittar du högst upp på denna sidan.